INFO +385 (0)1 27 28 146

Registrirajte se

Prijava za newsletter

SRCE I KRVOTOK

Isprintajte Pošaljite

VITAMIN D ŠTITI KRVNE ŽILE

Vitamin D ima zaštitni učinak na zdravlje perifernih krvnih žila, objavili su američki znanstvenici. Istraživanje koje je provedeno na uzorku od 4 839 odraslih osoba pokazalo je preventivni učinak vitamina D na razvoj bolesti perifernih arterija. Najčešća bolest perifernih krvnih žila jest ateroskleroza pri čemu dolazi do nakupljanja masnih naslaga u stijenci krvnih žila te sužavanja lumena žile i posljedičnog smanjenja protoka.

Smanjeni protok dovodi nedovoljne dopreme kisika u stanica što uzrokuje simptome kao što su bol, grčevi u potkoljenicama te osjećaj mravinjanja i trnjenja. Ovisno o stupnju začepljenosti krvne žile varira težina kliničkih simptoma. U najtežem obliku bolesti dolazi do potpunog odumiranja tkiva i indicirana je kirurška amputacija ekstremiteta.

REZULTATI ISTRAŽIVANJA

U istraživanju ispitanici su bili podvrgnuti testovima mjerenja koncentracije vitamina D u krvi i testovima koji su mjerili protok kroz krvne žile nogu. Rezultati mjerenja su pokazali kako su sudionici koji su imali najnižu koncentraciju vitamina D imali i najrazvijeniju bolest perifernih arterija.

Inače, Vitamin D je ključan vitamin koji omogućuje apsorpciju kalcija u tijelu i sudjeluje u metabolizmu kostiju, a postoje i dokazi da smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti kao što su srčani i moždani udar te srčano zatajenje.

Izvor: cardionet.hr