INFO +385 (0)1 27 28 146, +385 (0)1 58 02 942, +385 95 8806 808

Registrirajte se

Prijava za newsletter

KLIMAKTERIJ I MENOPAUZA

Isprintajte Pošaljite

PREHRANA U MENOPAUZI

Menopauza je razdoblje života žene obilježeno promjenama žlijezda s unutrašnjim lučenjem koje označava kraj njezinih menstrualnih ciklusa i plodnih godina. Neuravnotežena prehrana, slaba tjelesna aktivnost i emocionalni stres mogu pojačati simptome menopauze. Neke žene postaju razdražljive ili depresivne, imaju česte glavobolje i bolove u trbuhu, osjećaju navalu krvi u glavu i gornji dio tijela poznato kao "udare vrućine". Bez obzira na simptome, nekoliko prehrambenih trikova ženama može omogućiti da iz hrane uzmu ono najbolje za njihove zlatne godine, te da pri tome očuvaju zdravlje srca i koštanog sustava.

JEDITE VIŠE VOĆA I POVRĆA

Voće i povrće izvor su važnih zaštitnih tvari - prehrambenih vlakana, vitamina, minerala, a prirodno su siromašni mastima. Tijekom menopauze još je više dobrih razloga za povećanu konzumaciju voća i povrća.

Biljna hrana sadrži kemikalije koje pomažu u zaštiti od brojnih degenerativnih bolesti. Fitoestrogeni su biljne kemikalije koje imaju vrlo sličnu strukturu ženskim spolnim hormonima - estrogenima. Uneseni putem biljne hrane ili suplemenata, fitoestrogeni mogu djelovati kao slabi estrogeni. Jednostavnije, fitoestrogeni mogu "zavarati" tijelo i stvoriti privid veće količine estrogena u cirkulaciji, a time se umanjuju neke neugodnosti uzrokovane niskom razinom estrogena.

Mineral bor još je jedan vrijedni element koji nalazimo u voću i povrću. Bor utječe na razinu estrogena i pomaže u zaštiti koštane mase.

Voće i povrće - najbolji izvori bora koji ujedno sadrže i fitoestrogene:
Voće: šljive, jagode, jabuke, rajčica, kruške, grožđe, grejp, naranča, ribiz
Povrće: šparoge, paprika, brokula, kupus, cvjetača, mrkva, krastavci, salata, luk, soja, krumpir

ŠTO VIŠE CJELOVITIH ŽITARICA!

Žitarice su kao izvor kompleksnih ugljikohidrata dobar izvor energije. Organizam ih probavlja duže od jednostavnih ugljikohidrata, pa samim time njihovo konzumiranje zadržava osjećaj sitosti duže vrijeme. Također sadržavaju važne vitamine B skupine, vitamin E, te neke esencijane aminokiseline.